Publiekgericht

Iedere schrijver kent die twijfel: lezen ze mijn tekst eigenlijk wel? Is hij wel publiekgericht genoeg? Heb ik wel voldoende rekening gehouden met de doelgroep? We krijgen op het werk heel wat teksten onder ogen, elke dag weer. Brieven en mails, rapporten, beleidsstukken, webteksten, memo’s, bedrijfsbladen: noem maar op. Veel van die teksten worden niet of maar half gelezen, omdat ze niet aantrekkelijk geschreven zijn. Lezers haken nu eenmaal snel af als een tekst niet ‘lekker’ leest.

Doelgroep

Voordat je aan een tekst begint, is het belangrijk dat je weet voor wie je eigenlijk schrijft. Wie zijn je lezers? Wat weet je van de doelgroep? Je wilt niet alleen weten of je lezers mannen of vrouwen zijn, maar ook wat hun leeftijd is, waar hun interesses liggen, hoe ze tegenover je onderwerp staan, hoe hoog ze zijn opgeleid, etc. etc. Het is van groot belang dat je je lezer kent. Want het hangt van je lezers af hoe je je tekst gaat aanpakken, welke invalshoek je kiest, welke ‘tone of voice’ en welke informatie je geeft.

Aantrekkelijk schrijven

In deze training Publiekgericht schrijven leert u wat je kunt doen om teksten aantrekkelijker te maken voor de doelgroep. Hoe zorg je ervoor dat een tekst gericht is op de lezer, dat hij die aanspreekt? Welke technieken zijn er om een tekst publiekgericht te schrijven en de aandacht van je lezer vast te houden? Of om een tekst met een paar ingrepen alsnog aantrekkelijk te maken?

 

Prijs: 280 euro voor vier lessen excl. btw (= € 338,80 inclusief)Deze training is ook te combineren met Kort en Bondig Schrijven. Samen zijn het dan zes lessen, voor de prijs van € 400,- exclusief btw (dus € 484,- inclusief btw).