Commercieel en Creatief Schrijven

Iedere schrijver kent die twijfel: lezen ze mijn tekst eigenlijk wel? Is hij wel publiekgericht genoeg? Heb ik wel voldoende rekening gehouden met de doelgroep? Zeker als je iets van je lezers wil, is het belangrijk dat je aandacht voor ze hebt.

Doelgroep

Voordat je aan een tekst begint, is het belangrijk dat je weet voor wie je eigenlijk schrijft. Wie zijn je lezers? Wat weet je van de doelgroep? Je wilt niet alleen weten van welke sekse je lezers zijn, maar ook wat hun leeftijd is, waar hun interesses liggen, hoe ze tegenover je onderwerp staan, hoe hoog ze zijn opgeleid, wat ze al van je onderwerp weten, etc. etc. Het is van groot belang dat je je lezer kent als je iets van hem wilt. Want als het goed is, hangt het van je lezers af hoe je je tekst gaat aanpakken, welke invalshoek en ’tone of voice’ je kiest en welke informatie je wel of niet geeft.

Aantrekkelijk schrijven

In deze e-training commercieel en creatief schrijven leer je niet alleen nadenken over je doelgroep en doel, maar ook over je eigen schrijfstijl. Kan die niet wat creatiever en aantrekkelijker? Hoe zorg je ervoor dat een tekst gericht is op de lezer, dat hij die aanspreekt? We oefenen met schrijftechnieken om creatiever te schrijven en teksten daarmee aantrekkelijker te maken voor een breed publiek. 

Prijs: 295 euro voor vier lessen excl. btw (= € 356,95 inclusief). Deze training is ook te combineren met  Kort en Bondig Schrijven. Samen zijn het dan zes lessen, voor de prijs van € 420,- exclusief btw (dus € 508,20,- inclusief btw).